سینمای ۲۰۰ نفره در آبیک قزوین افتتاح شد
سینمای ۲۰۰ نفره در آبیک قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدحسین اسماعیلی عصر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی یک سینمای جدید در مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک اظهار داشت: در چارچوب اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی برای ساخت سالن سینما در شهرهای فاقد سینما بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری باران آبیک با ۵ میلیارد تومان هزینه […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدحسین اسماعیلی عصر امروز در آیین افتتاح و راه‌اندازی یک سینمای جدید در مجتمع فرهنگی و هنری باران شهرستان آبیک اظهار داشت: در چارچوب اجرای سیاست‌های سازمان سینمایی برای ساخت سالن سینما در شهرهای فاقد سینما بخشی از مجتمع فرهنگی و هنری باران آبیک با ۵ میلیارد تومان هزینه به سینمای ۲۰۰ نفره بدل و امروز افتتاح می‌شود.

اسماعیلی احداث و ایجاد فضاهای سینمایی در شهرهای بدون سینما یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان سینمایی کشور برشمرد و افزود: ساخت سینمای تازه در آبیک با ظرفیت گنجایش ۲۰۰ نفر در همین راستا صورت گرفته است.

وی اعتبار هزینه‌شده برای احداث این واحد سینمایی و سمعی‌وبصری را ۵ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: در چارچوب افتتاح طرح‌های فرهنگی در دهه مبارک فجر دفتر نمایندگی خانه مطبوعات آبیک در استان قزوین کار خود را امروز رسماً شروع می‌کند و همچنین مجتمع فرهنگی و هنری باران آبیک هم با تخصیص ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار بازسازی شده است.

اسماعیلی همچنین از برگزاری یک نمایشگاه نقاشی از هنرمندان و نقاشان آبیکی در استان قزوین خبر داد و یادآور شد: این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار شده و علاقه‌مندان می‌توانند تا روز ۲۲ بهمن‌ماه ضمن مراجعه به مجتمع باران آبیک از آثار نقاشان هنرمند آبیکی بازدید کنند.

اختصاص سینما سیار به مناطق محروم

مدیرکل ارشاد استان قزوین توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، هنری به ویژه سالن‌های سینما را اولویت کاری مهم نهاد متبوعش بیان کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به محدودیت شدید اعتبارات و بودجه در شهرهای فاقد سینما اقدام به راه‌اندازی سینمای سیار خواهیم کرد که البته این کار از گذشته شروع شده است.

اسماعیلی افزود: سینمای سیار با اختصاص امکانات پخش سیار توسط معاونت سمعی‌وبصری وزارت ارشاد صورت می‌گیرد و به این شکل اهالی مناطق محروم و بدون سینما می‌توانند فیلم‌های روز سینمای ایران را تماشا کنند.

ظرفیت آبیک برای تبدیل به قطب تئاتر خیابانی

فرماندار شهرستان آبیک هم در این آیین افتتاح با اشاره به اهمیت توسعه فضاهای سینمایی در پر کردن اوقات فراغت مردم به ویژه قشر جوان و دانشگاهی گفت: احداث سینمای ۲۰۰ نفره آبیک از محل سهم این شهرستان از بودجه‌های تملک دارایی سرمایه‌ای در حوزه فرهنگ اتفاق افتاده است که بخشی از نیاز مردم آبیک به سالن سینمایی را برطرف می‌کند.

شهرام احمدپور با تاکید بر لزوم توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در شهرستان صنعتی آبیک اضافه کرد: با توجه به اینکه آبیک از شهرهای محروم کشور در حوزه امکانات فرهنگی و هنری است، باید اهتمام بیشتری برای توسعه فضاهای فرهنگی در این شهرستان به خرج دهیم؛ چرا که نزدیکی به تهران به عنوان پایتخت هنری ایران توقع هنرمندان آبیکی را بالا برده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های هنرمندان رشته تئاتر در شهرستان آبیک ادامه داد: حضور هنرمندان آبیکی در جشنواره معتبر کشوری مانند جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و جشنواره‌های ملی تئاتر خیابانی نشان‌دهنده رونق فعالیت‌های تئاتری و نمایشی در آبیک است. ضمن اینکه آبیک قطب تئاتر خیابانی استان قزوین به حساب می‌آید و می‌تواند به قطب تئاتر خیابانی کشور هم مبدل شود.

انتهای پیام/ ز