۲۱۹ شغل جدید در طرح‌های جهش تولید کشاورزی استان قزوین ایجاد شد
۲۱۹ شغل جدید در طرح‌های جهش تولید کشاورزی استان قزوین ایجاد شد

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، درباره وضعیت اجرای طرح‌های جهش تولید ملی محصولات کشاورزی، باغی و زراعی در استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۸ طرح و پروژه کشاورزی در قالب طرح‌های موضوعه جهش تولید در استان قزوین معرفی شد که برای اجرایی‌ شدن طرح‌های یادشده ۷۶ میلیارد و […]

فاطمه خمسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین ، درباره وضعیت اجرای طرح‌های جهش تولید ملی محصولات کشاورزی، باغی و زراعی در استان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری ۸ طرح و پروژه کشاورزی در قالب طرح‌های موضوعه جهش تولید در استان قزوین معرفی شد که برای اجرایی‌ شدن طرح‌های یادشده ۷۶ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۶ درصد هزینه‌ اجرای این طرح‌ها توسط بخش خصوصی تامین شده است، اضافه کرد: همچنین ۲۴ میلیارد و ۳۲۵ میلیون تسهیلات جهش تولید در اختیار سرمایه‌گذاران و مجریان این طرح‌ها قرار گرفت که در نهایت در چارچوب اجرای این ۸ طرح جهش تولید در حوزه کشاورزی و باغداری ۲۱۹ شغل جدید برای جوانان هم‌استانی ایجاد شد.

خمسه ادامه داد: البته برای پیشبرد این طرح‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات سرمایه در گردش به سرمایه‌گذاران این طرح‌ها اعطا شد.

اعطای وام به ۲ واحد فرآوری از محلی غیر از تسهیلات جهش تولید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ایجاد ۲ واحد تبدیلی برای فرآوری زیتون در منطقه طارم سفلی را از جمله طرح‌های جهش تولید استان قزوین در سال جاری دانست و یادآور شد: با این حال بانک‌های عامل به دلیل اینکه مالکان این ۲ واحد سرمایه ثابت نداشتند، اعلام کردند که نمی‌توانند از محل جهش تولید این ۲ طرح را بپذیرند که در نهایت از محل تفاهم ۳ جانبه با صندوق کارآفرینی امید و همچنین اشتغال پایدار روستایی ۲٫۵ میلیارد تومان در اختیار مدیران این واحدها قرار گرفت.

خمسه همچنین از اجرای ۶ طرح جهش تولید کشاورزی در بویین‌زهرا، تاکستان و قزوین خبر داد و گفت: ایجاد مزرعه کشت گیاهان دارویی، احداث ۲ واحد تولید خوراک دام و طیور و ساخت واحد ضبط و فرآوری پسته ۴ طرح گفته ‌شده هستند. ضمن اینکه احداث واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی و واحد پوست‌گیری غلات به ترتیب در تاکستان و قزوین هم ۲ طرح دیگر این حوزه محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح‌ها میزان تولید ما در حوزه کشاورزی به اندازه ۱۰۳ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است که امیدواریم با اجرای طرح‌های مشابه شاهد درآمدزایی و ایجاد اشتغال بیشتر در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/ح