قیمت حبوبات و مواد پروتئینی در قزوین؛ شنبه ۹ اسفند‌ماه + جدول
قیمت حبوبات و مواد پروتئینی در قزوین؛ شنبه ۹ اسفند‌ماه + جدول

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، رصد میدانی بازار حبوبات و محصولات پروتئینی در روزهای اخیر نشان‌دهنده افزایش ادامه‌دار قیمت گوشت به ویژه گوشت گوساله است که در حال حاضر به بهانه بسته‌بندی ۵ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب اتحادیه قصاب‌ها قزوین فروخته می‌شود. در این میان قیمت گوشت برزیلی منجمد و وارداتی […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین ، رصد میدانی بازار حبوبات و محصولات پروتئینی در روزهای اخیر نشان‌دهنده افزایش ادامه‌دار قیمت گوشت به ویژه گوشت گوساله است که در حال حاضر به بهانه بسته‌بندی ۵ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب اتحادیه قصاب‌ها قزوین فروخته می‌شود. در این میان قیمت گوشت برزیلی منجمد و وارداتی با رسیدن به ارقام ۱۲۰ هزار و ۹۵ هزار تومان در انواع گل‌دست و سردست نشان‌دهنده بی‌توجهی ادامه‌دار مسئولان به تنظیم قیمت گوشت در بازار است.

در این میان پایش میدانی قیمت حبوبات در بازار قزوین نشانگر قرارگیری قیمت این اقلام در ریل ثبات است؛ هر چند قیمت لپه با بیش از ۲ هزار تومان افزایش به عدد کیلویی ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان در فروشگاه‌های عرضه مستقیم ستاد تنظیم بازار رسیده است. ضمن اینکه نرخ ذرت هم به رقم بی‌سابقه ۲۷ هزار تومان هم رسیده است که همچنان متأثر از قیمت ارز به افزایش خود ادامه می‌دهد.

اما مهمترین دغدغه مردم در این روزهای آخر سال تهیه مرغ است که قیمت آن با وجود عرضه بیشتر مرغ در بازار ۳ هزار و ۱۰۰ تومان از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار کشور فراتر رفته و به کیلویی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان هم رسیده است. این در حالی است که عباس تابش، معاون وزیر صمت و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان صبح امروز
(۹ اسفندماه) در مصاحبه با برنامه صبح بخیر ایران سیمای ملی بر ضرورت فروش مرغ به نرخ کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تأکید کرد و این نرخ را مورد قبول همه اصناف و اتحادیه‌های کشوری پرورش و تولید مرغ گوشتی دانست.

با این حال معاون اقتصادی استانداری در نشست ستاد تنظیم بازار کشور که روز چهارشنبه گذشته با حضور وزیر صمت به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، قاچاق مرغ از قزوین به استان‌های همجوار را دلیل کمیاب شدن مرغ و افزایش قیمت آن عنوان کرده بود.

فهرست قیمت حبوبات و سایر محصولات پروتئینی در قزوین در روز شنبه ۹ اسفند در جدول زیر آمده است.

بازار , قیمت مرغ , قیمت گوشت , قیمت تخم مرغ , قیمت ارز ,

انتهای پیام/ی