‌فوتی‌های کرونایی در قزوین صفر شد/بستری ۷۸ درصد مبتلایان در بیمارستان‌های دولتی
‌فوتی‌های کرونایی در قزوین صفر شد/بستری ۷۸ درصد مبتلایان در بیمارستان‌های دولتی

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره میزان توزیع بیماران کرونایی در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اظهار داشت: از کل بستری‌های کرونایی استان فقط یک درصد آنها در بیمارستان‌های خصوصی و ۷۸ درصد آنها هم در بیمارستان‌های دولتی قزوین بستری هستند. ضمن اینکه ۲۱ درصد هم در بیمارستان تامین اجتماعی […]

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین درباره میزان توزیع بیماران کرونایی در سطح بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اظهار داشت: از کل بستری‌های کرونایی استان فقط یک درصد آنها در بیمارستان‌های خصوصی و ۷۸ درصد آنها هم در بیمارستان‌های دولتی قزوین بستری هستند. ضمن اینکه ۲۱ درصد هم در بیمارستان تامین اجتماعی قزوین بستری شده‌اند.

وی اضافه کرد:‌ در دوران شکل‌گیری پیک دوم شیوع کرونا ستاد استانی مقابله با کرونا مصوب کرد که ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌ تامین اجتماعی به بستری بیماران کرونایی اختصاص یابد که این مصوبه مورد پذیرش رئیس سازمان تامین اجتماعی قرار گرفت و تاکنون هم این بیمارستان سهم خود را در این حوزه به خوبی ایفا کرده است.

نامدار ادامه داد: با این حال برخی بیمارستان‌های خصوصی ما با پذیرش بیماران کرونایی به دلیل ترس از کاهش مراجعه به بیمارستان و درآمد مشکل داشتند که در نهایت در اندازه خیلی محدود به مصوبه ستاد کرونا برای اختصاص تخت به بیماران کرونایی موافقت کردند که البته این میزان تا امروز بسیار کم بوده و هیچ‌گاه به ۱۰ درصد کل بستری‌ها هم نرسیده است.

وی یادآور شد: البته با توجه به لزوم پاک نگه‌داشتن بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی استان عدم پذیرش در بیمارستان‌های خصوصی مزایایی هم برای استان داشته است که یکی از آنها کاهش سطح استرس بیماران در مراجعه به این بیمارستان‌ها است؛ اما مشکل نبود این امکان برای افراد نیازمند و محروم جامعه است.

کاهش محسوس فوتی‌ها و بستری‌های کرونایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین همچنین از کاهش محسوس فوتی‌های کرونایی در ۳ روز اخیر خبر داد و گفت: در حالی که میزان فوتی‌های روزانه ما در بیمارستان‌های قزوین به عدد ۴ در یک روز هم رسیده بود، اما خوشبختانه با کاهش میزان بستری‌های کرونایی روند فوت هم کاهشی شده و در شبانه‌روز گذشته هم هیچ فوتی در سطح استان نداشتیم.

نامدار افزود: همچنین میزان بستری‌های ما از ۱۹۸ در روز یکشنبه ۳ اسفندماه به ۱۸۱ نفر در حال حاضر کاهش یافته است و در صورت ادامه کنترل جدی بر برگزاری تجمعات خانوادگی به ویژه مراسم عروسی باز هم این آمار کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ش