معاون وزیر خارجه اقلیم کردستان عراق‌: مرز سیران‌بند بانه را به رسمیت می‌شناسیم
معاون وزیر خارجه اقلیم کردستان عراق‌: مرز سیران‌بند بانه را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بانه‌، نشست بررسی چگونگی فعالیت دستگاه‌ها در مرز سیرانبند بانه پیش‌از ظهر امروز با حضور «چتو صالح» معاون وزیر اقلیم کردستان عراق و استاندار کردستان برگزار و دو طرف همزمان از امکانات و زیرساخت‌های احداث شده در هر دو سوی مرز بازدید کردند. صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق در این نشست با بیان […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بانه، نشست بررسی چگونگی فعالیت دستگاه‌ها در مرز سیرانبند بانه پیش‌از ظهر امروز با حضور «چتو صالح» معاون وزیر اقلیم کردستان عراق و استاندار کردستان برگزار و دو طرف همزمان از امکانات و زیرساخت‌های احداث شده در هر دو سوی مرز بازدید کردند.

صالح چتو معاون وزیر داخله اقلیم کردستان عراق در این نشست با بیان اینکه امروز همراه با چند نفر از مسئولان متولی مرز در اقلیم و کردستان از مرز سیران‌بند بانه بازدید کردم، اظهار داشت: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است.

وی افزود: در این دیدار نواقص و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز سیران‌بند بانه باشد، مورد بررسی و توافق قرار گرفت.

معاون وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: امیدوارم با اجرای توافقات و تعامل شاهد تردد مسافران،گردشگران و افزایش مبادلات مرزی در مرز سیران‌بند بانه باشیم.

 بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر میزان مبادلات از مرز سیران‌بند ۲۳۰ میلیون دلار در سال است، افزود: تلاش خواهیم کرد با افزایش تعاملات و تکمیل زیرساخت‌ها، این رقم به یک میلیارد دلار برسد.

وی خاطر نشان کرد: از سالیان قبل میان مردمان هر دو سوی مرز تجارت و مبادلات مرزی وجود داشته و بنا داریم تجارت در این مرز بیشتر توسعه یابد.

استاندار کردستان با اشاره به زیرساخت‌های موجود در مرز سیرانبند بانه گفت: شرایط و زیرساخت‌های این مرز کامل نیست و باید تلاش کنیم نواقص را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/۴۸۶/ش