مرکز جامع درمان اعتیاد استان قزوین افتتاح شد
مرکز جامع درمان اعتیاد استان قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین علیرضا وارثی در آیین افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان که عصر امروز در مرکز جامع درمان اعتیاد نور امید شهر اقبالیه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدقاسمی دادستان قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار داشت: مرکز جامع درمان […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین علیرضا وارثی در آیین افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان که عصر امروز در مرکز جامع درمان اعتیاد نور امید شهر اقبالیه با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدقاسمی دادستان قزوین، عیسی قبادی معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان برگزار شد اظهار داشت: مرکز جامع درمان اعتیاد نور امید با مساحت تقریبی ۱۲۰۰ متر به همت سازمان بهزیستی و مراکز خیریه افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه اشتغال‌ آفرینی مرکز جامع ترک اعتیاد نورامید بر ۳ اساس مبتنی است عنوان کرد: دوره اول مهارت آموزی برق خودرو بوده و پس از مهارت‌ آموزی حمایت از متقاضیان، در جهت تاسیس مراکز برق خودرو در سطح شهر انجام خواهد گرفت.

مدیر کل بهزیستی قزوین ادامه داد: بخش دوم و سوم آموزش، مبتنی بر تولید سنگ‌های مصنوعی و آنتیک در قالب دوره‌های آموزشی، تهیه مواد اولیه و آموزش بسته‌بندی حبوبات است.

وارثی افزود: در گذشته تنها شاهد ارائه خدمات TC در مرکز بوده‌ایم که با گسترش آن، سم زدایی حرفه‌ای، حرفه آموزی، اشتغال پایدار و توانمندسازی روان‌شناسی نیز به فعالیت‌ها افزوده شده که در صورت حمایت مسئولان با پیشرفت هرچه بیشتر آن روبرو خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تلاش همه جانبه متولیان‌امر با توان بالای بهبودی در این مرکز مواجه خواهیم بود و علاوه بر درمان جسمی، چالش‌های رفتاری و خانوادگی مبتنی بر برنامه‌های روان‌شناسی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

مقابله با اعتیاد وظیفه همگانی مجموعه‌های متولی است

محمد قاسمی دادستان استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: ورود به حوزه اعتیاد وظیفه یک سازمان یا مجموعه نیست بلکه لازم است تا تمام مجموعه‌های متولی، دولتی و خصوصی برای مقابله با این آسیب اجتماعی و ریشه‌کن کردن آن وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: همچنین از ظرفیت خیرین نیز می‌توان در این زمینه استفاده نمود تا با حمایت از این افراد حداکثر تلاش در جهت بازگشت آن‌ها به زندگی را به انجام رسانیم.

دادستان قزوین افزود: اگر هدف‌گذاری ما مبتنی بر بازگشت معتادان بهبودیافته به جامعه و تلاش برای استقلال مالی آن‌ها باشد؛ لازم است تا فضا و امکانات بیشتری برای آن‌ها تدارک دیده و از ظرفیت مسئولان در جهت این امر استفاده کنیم.

قاسمی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بر طرح‌های پیش‌بینی شده جامه عمل بپوشانیم، گام‌های لازم در جهت ریشه‌کن کردن این آسیب برداشته و طیف وسیع‌تری از افراد را تحت پوشش خود قرار دهیم تا قادر باشیم کارنامه قابل قبولی را در این زمینه از خود ارائه دهیم.

انتهای پیام/ ز