آیت‌الله یزدی در راه حفظ نظام مانند یک سردار نقش‌آفرینی کرد
آیت‌الله یزدی در راه حفظ نظام مانند یک سردار نقش‌آفرینی کرد

ساعت: ۱۴:۴۵ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۰۹/۲۰ شناسه خبر: ۱۶۷۶۰۹۱ اسدالله رضوانی، امام جمعه بوئین‌زهرا گفت: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌هایی است که بر گردن نظام و انقلاب حق بزرگی دارد به طوری که خود را سرباز انقلاب معرفی می‌کرد؛ در حالی که در مسیر انقلاب به عنوان یک سردار نقش‌آفرینی می‌کرد. به گزارش شبکه اطلاع […]

ساعت: ۱۴:۴۵
منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شناسه خبر: ۱۶۷۶۰۹۱

اسدالله رضوانی، امام جمعه بوئین‌زهرا گفت: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌هایی است که بر گردن نظام و انقلاب حق بزرگی دارد به طوری که خود را سرباز انقلاب معرفی می‌کرد؛ در حالی که در مسیر انقلاب به عنوان یک سردار نقش‌آفرینی می‌کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، آیت‌الله محمد یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و یار دیرین امام(ره) و مقام معظم رهبری پس از عمری مجاهدت علمی و مبارزات انقلابی روز گذشته در ۸۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی باتوجه به حریت، بصیرت و انقلابی‌گری که داشت نقش بسزایی در انقلاب اسلامی ایفا کرد که تا آخرین لحظه عمر باعزت خویش، حامی و یار باوفای نظام و انقلاب باقی ماند.

حجت‌الاسلام اسدالله رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت‌الله محمد یزدی اظهار کرد: روایت معروفی است که اگر عالم و مومن فقیهی از دنیا برود، شکافی در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ چیزی جای آن را پر نمی‌کند؛ لذا آیت‌الله یزدی از شخصیت‌ها و نوادر انقلاب اسلامی بود.

آیت‌الله یزدی عالمانه و زاهدانه زندگی می‌کرد 

وی افزود: آیت‌الله یزدی در مسئولیت‌های مختلف از جمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و ریاست قوه قضاییه بعد از امام راحل نقش‌آفرینی کردند و بخش دیگری از مسئولیت ایشان به عنوان امام جمعه موقت تهران بود که خطبه‌های آتشین ایشان به یاد ماندنی است.

امام جمعه بوئین زهرا تصریح کرد: آیت‌الله یزدی از شخصیت‌های بزرگ حوزه علمیه قم بود و شاگردان فراوانی داشت و از شخصیت‌هایی است که بر گردن نظام و انقلاب حق بزرگی دارد.

وی عنوان کرد: مرحوم آیت الله یزدی خود را سرباز انقلاب معرفی می‌کرد؛ در حالی که در مسیر انقلاب به عنوان یک سردار نقش‌آفرینی می‌کرد و همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

این مقام مسئول یادآور شد: آیت‌الله یزدی در دوره اخیر هم که در خبرگان رهبری رای نیاوردند، مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که خبرگان رهبری از یک شخصیت بزرگی محروم شد و ایشان یک وزن قابل توجهی به خبرگان می‌دادند و از شخصیت‌های تاثیرگذاری در انقلاب بود.

رضوانی در پایان تاکید کرد: درواقع آیت‌الله یزدی یکی از عمارهای انقلاب بود و در روند انقلاب تاثیر بسزایی داشت؛ زندگی این عالم ربانی در قم بسیار محقرانه و معمولی بود به طوری که عالمانه و زاهدانه زندگی می‌کرد و همچنین زندگی سعادتمندی داشت که زبانزد دوست و دشمن بود.

انتهای پیام/