۱۹/۵ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است
۱۹/۵ درصد از مدارس کشور نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و‌پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌کشور، در حاشیه کلنگ‌زنی احداث مدرسه شهر عصمت‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به مدرسه سازی و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مهراله رخشانی‌مهر معاون وزیر آموزش و‌پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس‌کشور، در حاشیه کلنگ‌زنی احداث مدرسه شهر عصمت‌آباد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در لایحه بودجه ۱۴۰۰، پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی به مدرسه سازی و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در کمیسیون تلفیق نیز سهم نوسازی مدارس برای استاندارد‌سازی از محل اعتبارات گاز، از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل نوسازی مدارس کشور گفت: در بند ع تبصره ۵، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مالی اسلامی، برای مدرسه‌سازی در نظر گرفته شده و همچنین ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش املاک‌مازاد در اختیار سازمان ملی مسکن، به امر مدرسه‌سازی اختصاص یافته است.

رخشانی‌مهر گفت: در سال ۹۶ یک پنجم درصد اعتبارات عمرانی برای مدرسه‌سازی و نوسازی مدارس بود اما در سال ۱۴۰۰ حدود ۵ درصد از اعتبارات عمرانی کشور به این حوزه اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۳۰ درصد مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی بودند که در حال حاضر با پیشرفت پروژه‌ها تنها ۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور نیازمند رسیدگی و بازسازی هستند.

هر شهروند یک خیّر مدرسه‌ساز است

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح “آجر به آجر” اظهار داشت: هر کسی با کمترین کمک مالی می‌تواند در مدرسه‌سازی مشارکت کند، در پویش محرم، از محل این طرح در هر استان یک پروژه یک کلاس آغاز شد که حدود ۲ هزار نفر در آن طرح مشارکت داشتند.

وی ادامه داد:  در پویش”من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من”  تاکنون هزار و ۳۰۰نفر در این طرح مشارکت کردند و استان خوزستان با حدود ۴۶ هزار نفر پیشتاز این طرح انسان دوستانه بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا ۴۰۰ هزار نفر در این طرح شرکت کنند.

۸ درصد مدارس کشور از نظر سیستم‌های گرمایشی استاندارد نیستند

رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سراسر کشور جز در مدارس عشایری که دسترسی به سیستم آب و برق وجود ندارد و تنها راه استفاده از گرمایش، بخاری‌های نفتی است، در هیچ نقطه از کشور دیگر از این سیستم گرمایش استفاده نمی‌شود.

وی افزود: ۴۷ هزار کلاس درس، در سطح کشور از بخاری‌ گازسوز استفاده می‌کنند که این تعداد در مجموع ۸ درصد مدارس کشور را به خود اختصاص داده‌اند و ۹۲ درصد دیگر مدارس کشور، از سیستم گرمایشی استاندار برخوردارند.

۱۰۰مجتمع آموزشی به نام شهید‌سلیمانی نام‌گذاری شد

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: صد مجتمع آموزشی در سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح و بهره‌برداری و به نام مبارک سردار دلها مزیّن شد.

 رخشانی‌مهر خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع‌های آموزشی از اولویت‌های اصلی سازمان نوسازی مدارس است که در هفته اخیر پروژه ۱۲ هزار و ۵۰۰ متری در استان خراسان رضوی افتتاح شد و پروژه بعدی نیز آخر همین هفته در اصفهان به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ی