۳۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد
۳۰۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در قزوین کشف شد

لطف‌الله مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقزوین درباره وضعیت قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در سال جاری اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۳۰۲ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت و فرآورده نفتی قاچاق در استان کشف شده که ارزش آنها ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است. وی از تشکیل […]

لطف‌الله مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درقزوین درباره وضعیت قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی در سال جاری اظهار داشت: در ۹ ماهه نخست سال جاری مجموعاً ۳۰۲ هزار و ۴۸۰ لیتر سوخت و فرآورده نفتی قاچاق در استان کشف شده که ارزش آنها ۸۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

وی از تشکیل ۲۷ پرونده در رابطه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از ابتدای سال جاری تا امروز خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۲۳ پرونده مربوط به قاچاق گازوئیل (نفت گاز) بوده که ۲۳۷ هزار و ۹۸۰ لیتر به ارزش ۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. همچنین برای برای نفت سفید ۴ پرونده داشتیم که میزان نفت سفید مکشوفه ما هم ۶۴ هزار و ۵۰۰ لیتر به ارزش ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده است.

مسعودی با بیان اینکه خوشبختانه در سال جاری کشف بنزین قاچاق نداشتیم، ادامه داد: در مجموع، در ۹ ماهه نخست سال جاری واحدهای خدمات صنعتی ما ۱۱۳۹ بازدید از کارگاه‌های صنعتی که تعیین سهمیه ‌شدند و سوخت به آنها تحویل داده می‌شود، داشتند که همین بازدیدها سبب کاهش سهمیه گازوئیل این واحدها به اندازه ۲ میلیون و ۷۴۴ هزار لیتر و همچنین سهمیه نفت کوره (مازوت) به اندازه ۲۴ هزار لیتر شده است.

وی یادآور شد: بنابراین از طریق این بازدیدهای نظارتی از ابتدای سال تاکنون ۸۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان صرفه‌جویی ریالی در تخصیص گازوئیل و مازوت داشتیم که میزان آن در حوزه گازوئیل ۸۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در حوزه مازوت ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده است.

جریمه یک میلیاردی واحدهای متخلف در توزیع فرآورده‌های نفتی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان با اشاره به تشکیل ۶ جلسه و صدور ۴۶ مصوبه در کمیته مبارزه با قاچاق سوخت گفت: ۶۵ درصد این مصوبات اجرایی شده است.

مسعودی افزود: همچنین کمیته تخلفات مدیریت و توزیع فرآورده‌های نفتی ما هم در ۶ جلسه ۷۴ رای در مورد تخلفات توزیع فرآورده‌های نفتی صادر کرده که طی آن یک میلیارد و ۴۵ میلیون تومان جریمه برای واحدهای متخلف در تامین و توزیع فرآورده‌های نفتی صادر شده است.

انتهای پیام/ ت