چرا آب شرب روستای “لاتی‌ها” قطع شده بود؟
چرا آب شرب روستای “لاتی‌ها” قطع شده بود؟

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تجمع دیروز اهالی روستای لات (احمدآباد) جلوی استانداری قزوین اظهار داشت: ۴ شخصی که اقدام به بریدن لوله‌های آب شرب روستای لات و قطع آب آشامیدنی این روستا کردند، شناسایی و به زودی به دستگاه قضائی برای محاکمه و مجازات معرفی می‌‌شوند. وی […]

محمد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تجمع دیروز اهالی روستای لات (احمدآباد) جلوی استانداری قزوین اظهار داشت: ۴ شخصی که اقدام به بریدن لوله‌های آب شرب روستای لات و قطع آب آشامیدنی این روستا کردند، شناسایی و به زودی به دستگاه قضائی برای محاکمه و مجازات معرفی می‌‌شوند.

وی اضافه کرد: از سال ۱۳۹۶ تا امروز که اختلافات مرزی و ملکی بین اهالی ۲ روستای لات در قزوین و نوده در گیلان بالا گرفته، برخی اهالی روستای نوده تا امروز ۳ دفعه اقدام به بریدن لوله‌های آب‌رسانی این روستا کردند که در مجموع تاکنون ۳ میلیارد تومان به شبکه آب‌رسانی این روستا و شرکت آب منطقه‌ای قزوین خسارت مالی وارد کردند.

شفیعی تجمع اهالی و سکنه روستای لات در مقابل استانداری را حق مسلم این روستاییان دانست و ادامه داد: برخورد فرمانداری قزوین هم با ساکنان این روستا محترمانه بود و ما هم از نزدیک مشکلات این روستایی‌ها را شنیده و قول پیگیری مشکلاتشان را دادیم که تعقیب عوامل بریدن و قطع لوله آب روستا اولین گام در این حوزه است.

بی‌اعتنایی مسئولان گیلانی به دعوت قزوینی‌ها

فرماندار قزوین با انتقاد از بی‌اعتنایی برخی مسئولان استان گیلان نسبت به دعوت مسئولان استان قزوین برای برطرف کردن اختلاف‌های ملکی بین اهالی ۲ روستا گفت: با وجود دعوت‌های مکرر مسئولان ارشد استان قزوین برای رفع این مشکل مسئولان گیلانی هنوز پا پیش نگذاشته‌اند و جلسه‌ای که هفته پیش قرار بود برای حل این مشکل برگزار شد را هم بدون هماهنگی با ما لغو کردند.

شفیعی افزود: امیدواریم با تعقیب و دستگیری عوامل تخریب شبکه آب‌رسانی روستای لات مسئولان استان قزوین هم پای کار بیایند تا بتوانیم اختلافات موجود را برای همیشه برطرف کرده و به یک توافق پایدار برای بهره‌برداری از حق‌آبه ۳ چشمه مورد اختلاف روستاییان لات و نوده برسیم.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است اهالی روستای لات احتیاج مبرم به آب شرب دارند؛ در حالی که اهالی نوده نیاز چندانی به آب شربی که از طریق لوله‌کشی وارد روستای لات می‌شوند، ندارند و به همین خاطر ورود دستگاه قضائی در این حوزه می‌تواند مشکلات حقوقی موجود را برطرف کند که دادستان قزوین هم پیگیر همین مسئله تا حل کامل آن است.

انتهای پیام/ش