حضور پرقدرت بخش خصوصی، تحریم‌ها را خنثی می‌کند/ نگاه به غرب و وعده‌های بایدن، اقتصاد ما را متحول نمی‌کند
حضور پرقدرت بخش خصوصی، تحریم‌ها را خنثی می‌کند/ نگاه به غرب و وعده‌های بایدن، اقتصاد ما را متحول نمی‌کند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، عزت‌الله اکبری تالارپشتی ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد رشد و اعتلای کشور با تلاش فرزندان این مرز و بوم هستیم که […]

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، عزت‌الله اکبری تالارپشتی ظهر امروز(شنبه) در مراسم افتتاح طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: امروز شاهد رشد و اعتلای کشور با تلاش فرزندان این مرز و بوم هستیم که توانستند قله‌های رشد و پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح کنند.

وی افزود: فرزندان این مرز و بوم در حوزه خودروسازی نیز توانستند فعالیت کرده و موانع را رفع کنند و به خودکفایی و خوداتکایی برسند و امروز شاهد این خودکفایی هستیم.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به نقش توسعه متوازن در کشور بیان کرد: باید ساختارها را تغییر داد و به سمت استفاده از بخش خصوصی حرکت کرد؛ چراکه این بخش بی‌انتهاست و می‌تواند در شرایط موجود و مقابله با تحریم‌ها موثر باشد.

 

اکبری تالارپشتی اذعان کرد: در مجلس شورای اسلامی از دولت و وزارت صنایع حمایت می‌کنیم و باتمام قدرت هماهنگ هستیم که البته کمیسیون صنایع و معادن هم در این بین نقش خود را ایفا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: ما به ظرفیت‌های داخلی خود ایمان داریم و اندیشه‌های غرب و بایدن را نمی‌پذیریم بلکه عنوان می‌کنیم، بایدن باید بیانات ما را مدنظرداشته باشد؛ چراکه معتقدیم آنها دولت تروریست و متجاوز هستند که در برابر اسلام ناب محمدی مقابله کرده که البته شکست خواهند خورد.

 

این مقام مسئول در پایان گفت: ساخت گیربکس اتوماتیک در داخل کشور یک ضرورت است که در کشور ساخته می‌شود و به تولید آن در داخل و عدم اتکا به بیگانگان ایمان داریم.

 

در ادامه این مراسم هدایت‌الله جمالی‌پور اظهار کرد: باتوجه به نامگذاری سال‌جاری مبنی بر جهش تولید، تلاش داریم در راستای تحقق این راهبرد گام برداریم و دغدغه تمام مدیران و مسئولان تحقق این امر است.

 

وی فعالان بخش تولید را به عنوان مجاهدان جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: این فعالان تولید در شرایط ویژه تحریم‌ها و کرونا قرار داشته و در راستای تولید فعالیت می‌کنند.
 

 

استاندار قزوین بیان کرد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های قابل توجهی است که وجود چنین ظرفیت‌هایی، زمینه تولیدات از جمله افتتاح نخستین شهر صنعتی کشور را در خود فراهم کرده است و وجود ۳هزار و ۵۵۰واحد صنعتی در این استان گویای ظرفیت‌ بالای استان است.

مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو نیز در این مراسم با اشاره به سبقه تأسیس شرکت عنوان کرد: امروز شاهد برگزاری جشن ۳۶سالگی شرکت هستیم که توانستیم گیربکس ۶ سرعته را رونمایی کنیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های گروه تولیدی ایران خودرو در قزوین گفت: این شرکت ۲هزار و ۱۰۰کارگر دارد و تولید ۲هزار و ۴۰۰ست گیربکس چهار سرعته از ظرفیت‌های این شرکت در قزوین است.

 

مقیمی تصریح کرد: سفر وزیر صمت به استان قزوین فرصتی برای توسعه گروه تولیدی ایران خودرو شد؛ چراکه با افتتاح خط، روزی شش دستگاه خودرو رانای با گیربکس ۶ سرعته را تا پایان سال تولید می‌کنیم.

 

این مقام مسئول گفت: برنامه‌های مختلفی برای سال آینده پیش‌بینی شده است و امیدواریم ۷هزار و ۸۰۰محصول مجهز به گیربکس ۶ سرعته را به بازار وارد کنیم تا بتوانیم ظرفیت‌های داخلی را در معرض عموم قرار دهیم.

 

وی در پایان بیان کرد: گروه صنعتی ایران خودرو تولیدات بسیار و متنوعی را شامل می‌شود که نمونه‌های آن را در داخل کشور می‌توان مشاهده کرد.

بخش قابل توجهی از نیاز خودروسازان کشور را تأمین می‌کنیم

عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی نیرو محرکه قزوین گفت: طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته بسیار طرح مناسبی است و امیدواریم تولید آن تا پایان سال‌جاری به ۱۰هزار دستگاه برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، مسعود ذوالقدر پیش از ظهر امروز(شنبه) در حاشیه افتتاح طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین که با حضور وزیر صنعت انجام شد؛ اظهار کرد: این محصول برای نخستین بار در کشور ساخته شده که مزایای بسیاری از جمله کاهش مصرف سوخت و میزان آلایندگی را به همراه دارد.


وی با بیان اینکه طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه یک محصول داخلی است، افزود: مدت ساخت این محصول هشت ماه بوده که در نمونه خود بی‌نظیر است.


عضو هیئت مدیره شرکت صنعتی نیرو محرکه تصریح کرد: طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته بسیار طرح مناسبی است و امیدواریم تولید آن تا پایان سال‌جاری به ۱۰هزار دستگاه برسد.


تولید ۱۰هزارگیربکس ۶ سرعته تا پایان سال

ذوالقدر با بیان اینکه شرکت نیرومحرکه در شهرک صنعتی مستقر و جزو شرکت‌های موفق است، گفت: این شرکت با دارا بودن ظرفیت قابل توجه توانسته بخش قابل توجهی از نیاز خودروسازان کشور را تأمین کند و در راستای تحقق راهبرد سال‌جاری گام بردارد.


وی عنوان کرد: فرصت اشتغال برای هزار و ۲۰۰ نفر در شرکت نیرو محرکه فراهم شده است و امیدواریم با تلاش این نیروها در راستای تحقق هرچه بیشتر راهبرد سال‌جاری گام برداریم.


گفتنی است؛ رزم‌حسینی در ادامه سفر خود به استان قزوین، طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرو محرکه را مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار داد.


این شرکت در زمینه تولید انواع گیربکس خودرو، قطعات گیربکس و جعبه دنده صنعتی با سرمایه گذاری ۴۸۰ میلیارد ریال و ۲ هزار و ۳۵۰ نفر اشتغال در شهر صنعتی البرز مشغول به فعالیت است.


هدایت‌الله جمالی پور استاندار قزوین، عیسی قبادی معاون هماهنگی امور اقتصادی، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان در این مراسم حضور داشتند.


افتتاح چند واحد تولیدی، بازدید از چند کارخانه، دیدار با آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و حضور در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر صنعت در سفر به قزوین است.


انتهای پیام/