اختصاص ۷۵درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه/ از تولید گیربکس اتوماتیک حمایت می‌کنیم
اختصاص ۷۵درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه/ از تولید گیربکس اتوماتیک حمایت می‌کنیم

ساعت: ۱۴:۳۰ منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۱۲/۰۹ شناسه خبر: ۱۷۱۲۱۳۴ علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به وضعیت صادرات در کشور گفت: اختصاص ۷۵درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه گویای این امر است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی فراهم شده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، علیرضا رزم‌حسینی ‌ظهر امروز در حاشیه […]

ساعت: ۱۴:۳۰
منتشر شده در مورخ: ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
شناسه خبر: ۱۷۱۲۱۳۴

علیرضا رزم‌حسینی با اشاره به وضعیت صادرات در کشور گفت: اختصاص ۷۵درصد صادرات ایران به کشورهای همسایه گویای این امر است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی فراهم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، علیرضا رزم‌حسینی ‌ظهر امروز در حاشیه افتتاح طرح توسعه گیربکس ۶ سرعته شرکت صنعتی نیرومحرکه قزوین اظهار کرد: هرچند مشکلات مختلفی در بخش‌های صنعتی از جمله صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری وجود دارد؛ اما با این وجود فعالیت‌های گسترده‌ای در این بخش صورت گرفته است.

وی افزود: در ۱۰ ماه گذشته شاهد افزایش صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم که افزایش ۳۸ درصدی را به همراه داشته است.

وزیر صمت تصریح کرد: غالب تولیدات کشور صادراتی است که طرح‌های توسعه‌ای را شامل می‌شود، برای نمونه در سال گذشته و سال‌جاری، بخش قابل توجهی از صادرات کشور به کشورهای همسایه صادر شده است.

 

به دنبال رفع موانع تولید هستیم

 

رزم‌حسینی اذعان کرد: امروز با استفاده از ظرفیت‌های نخبگان و صنعتگران کشور توانستیم به خوبی به حوزه تولید دست یابیم و تلاش نخبگان و صنعتگران در این زمینه بسیار اثرگذار بوده است و توانستیم به خودباوری برسیم.

وی با بیان اینکه امروز باید خودروسازان داخلی به لحاظ کمی و کیفی خودباوری را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: تولید گیربکس اتوماتیک باید در دستور کار قرار بگیرد و ما هم در وزارتخانه از این موضوع حمایت می‌کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه مسئولیت تولید کشور و همچنین صادرات و تولید در زمینه معادن، صنعت و خدمات برعهده وزارت صمت است، به دنبال رفع موانع تولید هستیم؛ چراکه بخش قابل توجهی از کارخانه‌های کشور با عدم تأمین ارز روبه‌رو است.
 

توسعه و پیشرفت کشور از دغدغه‌های وزارت صمت است

رزم‌حسینی با اشاره به وضعیت صادرات در کشور اذعان کرد: اختصاص ۷۵درصد صادرات ما به کشورهای همسایه گویای این امر است و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی فراهم شده است، همچنین ظرفیت‌های مناسبی را در حوزه‌های صنعتی داریم که صادرکننده در زمینه فولاد، پتروشیمی و سیمان همه نشان این ظرفیت‌هاست.

وزیر صمت در پایان، توسعه و پیشرفت کشور را به عنوان دغدغه‌های وزارت صمت عنوان کرد و گفت: امروز جوانان باید برای پیشرفت کشور تلاش کنند؛ امیدواریم فرصت‌های ایجاد شده توسط دولت و حکومت ما را به سمت خودکفایی پیش ببرد.

انتهای پیام/