عوامل توجه کمتر به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه باید بررسی شود
عوامل توجه کمتر به نقش تاثیرگذار زنان در جامعه باید بررسی شود

به گزارش بویین امروز به نقل از خبرگزاری مهر، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مشارکت بانوان انقلابی در زمینه حل مسئله‌های بزرگ فرهنگی اجتماعی کشور سلسله نشست‌هایی در سراسر کشور برگزار کرد و با استفاده از ظرفیت مردمی و بانوانی که در فراخوان مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی اعلام تمایل جهت […]

به گزارش بویین امروز به نقل از خبرگزاری مهر، اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در راستای مشارکت بانوان انقلابی در زمینه حل مسئله‌های بزرگ فرهنگی اجتماعی کشور سلسله نشست‌هایی در سراسر کشور برگزار کرد و با استفاده از ظرفیت مردمی و بانوانی که در فراخوان مشارکت با سازمان تبلیغات اسلامی اعلام تمایل جهت همکاری کرده‌اند، زمینه پیشبرد اهداف و عرصه‌های این فراخوان را فراهم آورد. در این گردهمایی بانوان فعال و دغدغه‌مند از استان‌های البرز، قم، قزوین، زنجان و تهران حضور دارند.

این گردهمایی مبتنی بر فعالیت‌های جمعی و کارگاه‌های آموزشی با موضوع شناخت الگوهای مشارکت جمعی در حل مسائل بزرگ، آشنایی با روش‌ها و مهارت‌های مهندسی فرهنگی و تمرین کارگاهی حل مسئله‌های فرهنگی است. در ادامه این نشست‌ها ستادهای استانی نهضت پیشرفت در سراسر کشور شکل خواهد گرفت.

عوامل توجه کمتر به نقش تأثیرگذار زنان در جامعه باید بررسی شود

عاطفه سعیدی نژاد مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در افتتاحیه این گردهمایی بیان کرد: مسئله و موضوعی که در طرح نهضت پیشرفت زنان موردتوجه قرارمی‌گیرد شناسایی مسئله‌های اصلی کشور و تشخیص اولویت آن مسئله در جامعه است؛ مسئله‌ای که باعث انفعال زن مذهبی در درجه اول و انفعال زن ایرانی در درجه دوم شده است.

وی ادامه داد: ما باید کانون این تفرق را جویا شویم که چه عواملی باعث شده زن به‌عنوان عامل مهم و اثرگذار در جامعه کمتر موردتوجه قرار گیرد و چرا در مسائل مهم کشوری از نظرات آن‌ها استفاده کمتری می‌شود، اگر انفعال عامه زن ایرانی و همچنین زنان مذهبی حل شود، بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه مطرح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید موردتوجه فعالان فرهنگی قرار گیرد موضوع و مبحث طراحی با توجه به ملزومات است. با نگاه ساده نمی‌توان مسائل و اتفاقات فرهنگی را طراحی کرد و نباید برای انجام این موارد در انتظار معجزه باشیم و باید دانست رقم زدن و به سرانجام رساندن این‌گونه رسالت‌ها نیاز به مهندسی فرهنگی و گفتمان مؤثر دارد.

سعیدی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین ابعاد به‌منظور دستیابی مؤثر به نتیجه نهضت پیشرفت اسلامی زنان، شکل‌گیری جریان حلقه‌های میانی است که رهبر معظم انقلاب در خرداد ۹۸ در جمع دانشجویان به آن تأکید داشتند. حلقه‌های میانی به‌منظور هم‌افزایی و هدایت نهادهای مردمی، تشکل‌ها و گروه‌هایی است که دست برآتش دارند طرح‌ریزی‌شده است. شکل‌دهی این حرکت و حمایت و هدایت آن به عهده دستگاه‌هایی چون سازمان تبلیغات اسلامی است که می‌تواند به‌عنوان واسطه، منجر به انفعال زدایی در آحاد مردم مخصوصاً زنان کشور شود.