آیا مرکز بهداشت غیزانیه جوابگوی انجام تست کرونا است؟
آیا مرکز بهداشت غیزانیه جوابگوی انجام تست کرونا است؟

به گزارش بویین امروز به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، پس از شیوع گسترده کرونا به منظور جلوگیری از مراجعه مردم به بیمارستان‌ها مراکز بهداشت وظیفه نمونه گیری تست کرونا از شهروندان به عهده گرفتند به همین دلیل مقرر شد این مراکز روزانه به صورت ۱۶ ساعته تست pcr را سریع و رایگان از […]

به گزارش بویین امروز به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، پس از شیوع گسترده کرونا به منظور جلوگیری از مراجعه مردم به بیمارستان‌ها مراکز بهداشت وظیفه نمونه گیری تست کرونا از شهروندان به عهده گرفتند به همین دلیل مقرر شد این مراکز روزانه به صورت ۱۶ ساعته تست pcr را سریع و رایگان از شهروندان بگیرند.

مرکز بهداشت غیزانیه کمتر از ۱۶ ساعت فعال است

علی عموری رئیس شورای بخش غیزانیه در این رابطه در گفت‌گو با خبرنگار فارس در اهواز، با انتقاد از شیوه فعالیت مرکز بهداشت غیزانیه، اظهار کرد: با وجود اینکه اعلام شده بود مراکز بهداشت به صورت ۱۶ ساعته جهت گرفتن تست کرونا از شهروندان فعال هستند اما مرکز بهداشت بخش غیزانیه طبق روال روزهای گذشته فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت بخش غیزانیه بزرگ تنها مرکزبهداشتی است که در آن نمونه کرونا گرفته می‌شود، افزود: برخی از اهالی برای گرفتن تست کرونا سمت مراکز بهداشت رامشیر می‌روند، مرکز بهداشت فقط آمار تعداد بیماران کرونایی را اعلام می‌کند و من ندیدم آموزش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و غیره به روستاییان داده شود.

رئیس شورای بخش غیزانیه  گفت: چند روستا به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند  و در هر روستا دو تا سه نفر تست کرونای آن‌ها مثبت شده است اما اطلاع ندارم این افراد در خانه قرنطینه شده‌اند یا در بیمارستان بستری شده‌اند.

 

عموری با بیان اینکه به نظر می‌رسد از شنبه فعالیت مرکز بهداشت غیزانیه ۱۶ ساعته شده است، عنوان کرد: در بین روستاییان شایع شده است هر کسی به مراکز بهداشت مراجعه کرده حتی اگر سالم باشد مبتلا می‌شود به همین دلیل اغلب از ترس ابتلا از مراجعه به مرکز بهداشت خودداری می‌کنند.

مرکز بهداشت غیزانیه ۲۴ ساعته فعال است

امین معرفی فر رئیس مرکز بهداشت غیزانیه اما می‌گوید:  مرکز بهداشت بخش غیزانیه با توجه به اینکه مرکز جامع خدمات روستایی منتخب است طبق پروتکل‌های کشوری به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی افزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون حدود ۱۰۰ بیمار کرونایی داشتیم که از این تعداد دو نفر فوت شدند، این آمار متشکل از سه مرکز روستایی نزهه، غیزانیه و کریت برومی است که در بخش غیزانیه فعال است.

رئیس مرکز بهداشت غیزانیه گفت: با توجه به مراقبت‌های پیشگیرانه‌ای که در خصوص مراسمات عروسی و عزا انجام شد تا حدودی موفق شدیم بیماری کرونا را کنترل کنیم.

معرفی فر با بیان اینکه خانه‌های بهداشت روستایی را جهت نمونه گیری از روستاییان فعال کردیم، عنوان کرد: روزانه از ۲۰ تا ۳۰ خانه روستایی تست کرونا گرفته می‌شود، هفته گذشته به طور متوسط هر روز یک تا دو مورد بیمار مثبت را به مرکز بهداشت گزارش شد.

وی با تاکید بر اینکه انجام نمونه گیری، ویزیت پزشک و سایر خدمات به اهالی به صورت رایگان انجام می‌شود، بیان کرد: نمونه‌گیری‌ها به آزمایشگاه مرکزی اهواز ارسال می‌شود و جوابدهی در آنجا صورت می‌گیرد.

 

معرفی فر با بیان اینکه طی یک ماه گذشته موارد بستری یک نفر بوده است، گفت: حال عمومی اکثر بیماران خوب است واکثراً  به صورت قرنطینه خانگی درمان می‌شوند ضمن اینکه پس از شناسایی بیماران بهورزان، بسیج و… به منازل آن‌ها مراجعه می‌کنند  و در صورت لزوم بسته‌های حمایتی به آن‌ها داده می‌شود و از تمام خانواده و همسایه‌ها تست کرونا گرفته می‌شود.

به گزارش بویین امروز به نقل از خبرگزاری فارس، بخش غیزانیه جمعیت بالغ بر ۲۵ هزار نفر است که تحت پوشش سه مرکز جامع خدمات سلامت است و مرکز غیزانیه  به عنوان مرکز  وظیفه انجام تست کرونا را به عهده دارد.