نفرات برتر جشنواره کالاهای فرهنگی ایلام معرفی شدند
نفرات برتر جشنواره کالاهای فرهنگی ایلام معرفی شدند

به‌ گزارش ایرنا، این‌ جشنواره با محوریت ترویج محصولات ایرانی در این استان برگزار شد که در نهایت هشت اثر به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند. بر اساس رای هیات داوران در بخش عروسک ثریا عهدی، رقیه یعقوبی و فیروزه عماری به ترتیب اول تا سوم، بخش نوشت افزار پروانه درویشی به عنوان برگزیده، […]

به‌ گزارش ایرنا، این‌ جشنواره با محوریت ترویج محصولات ایرانی در این استان برگزار شد که در نهایت هشت اثر به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر اساس رای هیات داوران در بخش عروسک ثریا عهدی، رقیه یعقوبی و فیروزه عماری به ترتیب اول تا سوم، بخش نوشت افزار پروانه درویشی به عنوان برگزیده، بخش اسباب بازی زهرا پاریاب و در بخش کالاهای فرهنگی نیز رامین رضایی، پیمان شیخه و زهره کریمی زلان به ترتیب اول تا سوم شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این خصوص گفت: این جشنواره با محوریت تولید، ترویج و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی، اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی استان برگزار شد.

عمران خودآموز، موضوع های این جشنواره را اسباب بازی، نوشت افزار، عروسک و دست سازه های سنتی عنوان کرد و یادآور شد: ششمین جشنواره فیروزه با همین موضوع بصورت متمرکز در تهران برگزار شد.

وی گفت: نقش این رویداد ارزشمند فرهنگی هنری، در تقویت مولفه های اقتصادی بسیار حائز اهمیت است و تنوع آثار هنری ارائه شده در این جشنواره قابل دفاع و شایسته تقدیر است.

خودآموز افزود: در جشنواره های فرهنگی هنری آنچه که وجود دارد در ذات خود هنرمند است و می تواند آثار اقتصادی را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

این جشنواره به همت موسسه فرهنگی، هنری شاهکار عصر ایلام با همکاری اداره کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.