انتقال ارزش‌ها و ده‌ها موضوع دیگر را انتظار دارند اما با کدام منابع مالی؟!
انتقال ارزش‌ها و ده‌ها موضوع دیگر را انتظار دارند اما با کدام منابع مالی؟!

– اخبار اجتماعی –  به گزارش بویین امروز به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی در مراسم تجلیل از مربیان امور تربیتی، گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا و زیست بوم جدید فعالیت های پرورشی اهمیت زیادی یافت. حوزه پرورشی نقش اول را در ترویج و نهادینه سازی باورهای دینی، فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، تقویت هویت […]

– اخبار اجتماعی –

 به گزارش بویین امروز به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی در مراسم تجلیل از مربیان امور تربیتی، گفت: شرایط شیوع ویروس کرونا و زیست بوم جدید فعالیت های پرورشی اهمیت زیادی یافت. حوزه پرورشی نقش اول را در ترویج و نهادینه سازی باورهای دینی، فرهنگ و ارزش‌های انقلاب، تقویت هویت ملی و دینی و تحقق سند تحول بنیادین بر عهده دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی با ۱۷ پایگاه راه اندازی شد، تصریح کرد: محافل قرآنی، برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، توانمندسازی مدیران و مربیان دارالقرآن‌ها، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری، پرسش مهر ریاست جمهوری بخشی از فعالیت‌های ما در حوزه پرورشی در شرایط کرونا بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه هیچ فعالیتی را در شرایط کرونا تعطیل نکردیم، گفت: فعالیت‌های ما متنوع، جذاب و جدید شده‌اند و به مدد ظرفیت‌های نامحدود زمانی و مکانی در فضای مجازی صدها هزار محتوای ارزشمند قرآنی، هنری و فرهنگی تولید و ارائه شد.  

کاظمی یادآور شد: تاکید داشتیم در زیست بوم جدید هیچ فعالیتی را کسب نکنیم و با شعار استمرار و توسعه فعالیت‌ها متناسب با نیازهای فرهنگی و ذائقه دانش آموزان فعالیت‌ها را اجرا کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از جذب هشت هزار مربی و مشاور خبر داد و گفت: امسال توانستیم رشته امور تربیتی با طراحی جدید را راه اندازی کنیم. 

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما نهادینه سازی مسائل فرهنگی و تربیتی است، متذکر شد: ماموریت‌های حوزه پرورشی به لحاظ تنوع موضوع و تعداد برنامه درباره یک موضوع حد و مرز ندارد و ما در تعارض میان موضوعات، انتظارات و محدودیت منابع انسانی و مالی به شدت در فشار هستیم.

کاظمی ادامه داد: تقویت حجاب و عفاف، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ده‌ها موضوع دیگر را به درستی از ما انتظار دارند و وظیفه ما نهادینه سازی مسائل فرهنگی و تربیتی است اما با کدام منابع انسانی و مالی؟

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تضاد بین انتظارات، دستاوردها، منابع انسانی، مالی و تجهیزات بسیار رنج آور است، متذکر شد: مدیران از حجم برنامه‌های زیاد که جذابیت و تنوع ندارند، گلایه می‌کنند از سوی دیگر حجم موضوعات فرهنگی بسیار زیاد و ذائقه دانش آموزان تنوع طلب است، این‌ها دوگانه‌هایی است که قدری آزاردهنده است و باید یکی را انتخاب کرد یقینا آنچه به نفع دانش آموزان است.

وی افزود: باید ویترین جذابی از فعالیت‌های متنوع قرآنی،فرهنگی، هنری را برای جذب تمام دانش آموزان با استعدادهای متفاوت پیش بینی کنیم.

گزارش/ نداشتن موبایل و “گوشی‌های قرضی” با دانش‌آموزان بی‌بضاعت چه کرد؟!