پیام تسلیت حزب‌الله برای درگذشت رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان
پیام تسلیت حزب‌الله برای درگذشت رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان

– اخبار بین الملل – به گزارش بویین امروز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ «احمد الزین» از علمای برجسته اهل سنت لبنان و رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان این کشور را تسلیت گفت. جدیدترین خبرها و تحلیل‌های […]

– اخبار بین الملل –

به گزارش بویین امروز به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه ای درگذشت شیخ «احمد الزین» از علمای برجسته اهل سنت لبنان و رئیس هیئت امنای جمعیت علمای مسلمان این کشور را تسلیت گفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در بیانیه حزب الله آمده است ، حزب الله غم و اندوه عمیق خود را برای درگذشت مجاهد و برادر عزیز که پس از یک دوره جهاد گسترده به دیدار حق شتافت ابراز و با خانواده شریف ایشان و علمای امت اسلامی و مجاهدان همدردی می کند. از خداوند می‌خواهیم ایشان را مورد رحمت قرار داده و با شهدا و صالحان همنشین کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که حزب الله اقدامات جهادی طولانی این عالم فقید را که در کنار مقاومت ایستاده بود و در مراحل و شرایط مختلف طرفدار و پشتیبان آن بود ستایش می‌کند. شیخ احمد الزین یکی از مجاهدان مخلص بود و تلاش می‌کرد تا مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کند و اختلافات میان آن ها را کنار بگذارد. ایشان تلاش‌های زیادی برای تقویت وحدت در عرصه ملی و اسلامی انجام داد. او همچنین از آرمان فلسطین حمایت کرد و انرژی و تلاش خود را در حمایت از ملت فلسطین و مقاومت شجاعانه آنها در عرصه ها و زمینه های مختلف به کار بست.

حزب الله افزود، زندگی این عالم فقید پر از فداکاری ها و مقاومت مداوم بوده و چراغ راه کسانی است که در زمینه وحدت میان مسلمانان فعالیت می کنند و همچنین صفحه روشن در تاریخ لبنان و ملت اسلامی است.

جنبش امل لبنان نیز در پیام تسلیتی اعلام کرد: احمد الزین از علمای شامخ اسلامی بود که بیرق مقاومت را به اهتزاز درمی‌آورد و امروز این عالم وارسته که همواره رفیق و یار سیدمان امام موسی صدر بود، به لقاء الله پیوست.

لبنان| دور تازه سفرهای خارجی حریری و سرنوشت مبهم تشکیل دولت/ تماس منابع اسقف و حزب‌اللهصهونیست‌ها ساحل لبنان را آلوده کردند/ طرح شکایت بیروت از اسرائیل به سازمان ملل

در این بیانیه آمده است، امروز علامه مجاهد، قاضی شیخ احمد الزین، مؤمن حقیقی، متعهد و پرچمدار تقریب مذاهب و اقوام مختلف که عمری را در خدمت دین، بشر و دفاع از مقاومت در لبنان و سوریه سپری کرد، دار فانی را وداع گفت.

روز گذشته شیخ احمد الزین رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان درگذشت.

شیخ احمد الزین یکی از علمای برجسته اهل سنت لبنان و قاضی سابق شرعی شهر صیدا و رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان بود.

این عالم لبنانی با مواضع ضد صهیونیستی در منطقه شناخته شده بود. شیخ احمد الزین همواره مقاومت را تنها راه آزادی منطقه از شر غده سرطانی صهیونیست می‌دانست و معتقد بود انقلاب اسلامی ایران طلایه دار رهایی قدس شریف است.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان می‌گفت، انقلاب اسلامی ایران فراتر از مرز‌های جغرافیایی بود. این انقلاب الهام بخش خود باوری و ظلم ستیزی است و قوای محرکه مردم منطقه در مسیر آزادی قدس شریف است.