سهم فرهنگیان از دارایی‌های صندوق ذخیره مشخص می‌شود
سهم فرهنگیان از دارایی‌های صندوق ذخیره مشخص می‌شود

به گزارش بویین امروز به نقل از ایرنا، امین‌الله سالاری روز چهارشنبه در تشریح این خبر به خبرنگاران با بیان اینکه سود صندق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۶ به ۲۸۵ میلیارد تومان رسید و در سال جاری سه هزار ۴۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده سود صندوق ذخیره فرهنگیان در سال آینده به […]

به گزارش بویین امروز به نقل از ایرنا، امین‌الله سالاری روز چهارشنبه در تشریح این خبر به خبرنگاران با بیان اینکه سود صندق ذخیره فرهنگیان در سال ۹۶ به ۲۸۵ میلیارد تومان رسید و در سال جاری سه هزار ۴۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده سود صندوق ذخیره فرهنگیان در سال آینده به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی با بیان اینکه با تاکید وزیر آموزش و پرورش و درخواست مکرر هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ارزش افزوده دارایی های این صندوق باید محاسبه شود، اظهار داشت: همکاران فرهنگی در زمان بازنشستگی علاوه بر اصل و سود پس‌انداز، از سهم دارایی های صندوق نیز بهره مند خواهند شد.

سالاری بیان کرد: بر اساس مصوبات هیات امنای صندوق و زمانبندی صورت گرفته سهم فرهنگیان از دارایی های این صندوق تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۰ مشخص می شود.

سالاری در خصوص واگذاری سهام ترجیحی اظهار داشت: اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان شامل شاغلان و بازنشسته می‌توانند از طریق وب ‌سایت موسسه به نشانی https://www.szf.ir/  قسمت مشاهده صورت وضعیت (تکمیل اطلاعات) یا به طور مستقیم از نشانی https://mb.szf.ir/ وارد سامانه صورت وضعیت اعضا شده و در بخش مشخصات کارکنان، کد بورسی و شماره تلفن  خود را وارد کنند.

عضو صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: آن دسته از اعضای این صندوق که قبل از سال ۱۳۹۵ بازنشسته شده‌اند، از طریق سامانه saham.tadbir-atlas.ir می‌توانند کد بورسی خود را وارد کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگیان مشمول این طرح می‌توانند از دهم اسفندماه جاری تا پایان فروردین ۱۴۰۰ برای ثبت نام در سامانه اقدام کنند، تاکید کرد: توصیه می شود آن گروه از اعضای صندوق که کد بورسی ندارند تا پایان فروردین ماه سال آینده کد بورسی دریافت کرده و در سامانه ثبت کنند.

سالاری، فرهنگی کرمانی شاغل در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان از سال ۱۳۹۷ با رای حداکثری به عنوان یکی از سه عضو هیات امنای صندوق ذخیره مشغول فعالیت است که در این هیات امنا تعیین ارزش افزوده دارایی ها و مستغلات صندوق ذخیره، واگذاری سهام به فرهنگیان شاغل و بازنشسته و شفاف سازی مالی برنامه ها و فعالیت های این صندوق را به طور جدی دنبال کرده است.