آغاز جشنواره  نمایشگاهی به وسعت ایران در گیلان از بیستم اسفندماه
آغاز جشنواره  نمایشگاهی به وسعت ایران در گیلان از بیستم اسفندماه

  محمد فیض روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاههای بهاره بدلیل شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌هیچ‌عنوان فروش تجمعی کالا به‌صورت حراج یا نمایشگاه  نخواهیم داشت  اما طرحی  به عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران […]

  محمد فیض روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاههای بهاره بدلیل شرایط کرونایی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی افزود: امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، به‌هیچ‌عنوان فروش تجمعی کالا به‌صورت حراج یا نمایشگاه  نخواهیم داشت  اما طرحی  به عنوان نمایشگاهی به وسعت ایران برگزار می شود که اتحادیه هایی که به طور معمول کالاهای آنها در این ایام پر مصرف است همچون  کیف و کفش ، پوشاک و خواروبار ، آجیل و قنادان و لوازم خانگی در آن شرکت می کنند.

 وی  تصریح کرد: برهمین اساس؛ واحدهای صنفی با مراجعه به اتحادیه هایشان لیست کالاها و قیمت مورد نظر و درصد تخفیف   خود را تحویل آنها می دهند .

وی اضافه کرد: اتحادیه ها نیز بررسی های لازم را انجام داده و با  تایید قیمت ها،  واحدهای صنفی متقاضی می توانند در برگه a4، کدشناسایی واحد صنفی، درصد تخفیف و شرایط برای ورود به مغازه در وضعیت کرونا در هر مرحله از داخل شدن شهروندان به واحد صنفی را در معرض دید عموم قرار دهند.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار داشت: اصناف می توانند با مراجعه به easnaf.ir  در این جشنواره شرکت کنند .

وی قیمت و کیفیت را دو مولفه موثر در فروش کالاها عنوان و بیان کرد: استقبال از واحدهای صنفی شرکت کننده در این طرح به دو مولفه اصلی قیمت و کیفیت بستگی دارد .

فیض همچنین   از اجرای طرح دیگری به عنوان جشنواره نوروزی مجازی ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری جشنواره نمایشگاهی به وسعت ایران خبر داد و اظهار داشت: واحدهای صنفی می توانند علاوه بر جشنواره در فضای حقیقی در این جشنواره نیز شرکت کنند  تا در صورت نیاز به بسته شدن اصناف در شرایط کرونایی،  بتوانند فروش خود را در فضای مجازی داشته باشند. 

بیش از ۱۱۰ هزار واحد صنفی در گیلان فعال است.