۲۱ قلم اشیای تاریخی در زنجان و خدابنده کشف شد
۲۱ قلم اشیای تاریخی در زنجان و خدابنده کشف شد

سرهنگ حسنعلی فضلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اشیای کشف‌شده در شهرستان­ های زنجان و خدابنده در حین خرید و فروش توسط نیروی انتظامی ضبط و جهت کارشناسی اشیا به اداره کل میراث فرهنگی زنجان تحویل داده‌شده است. وی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای مکشوفه شامل پیکان، سنجاق […]

سرهنگ حسنعلی فضلی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اشیای کشف‌شده در شهرستان­ های زنجان و خدابنده در حین خرید و فروش توسط نیروی انتظامی ضبط و جهت کارشناسی اشیا به اداره کل میراث فرهنگی زنجان تحویل داده‌شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیای مکشوفه شامل پیکان، سنجاق سر، گوشواره و پلاک بودند که بیشتر از جنس برنز و برخی نقره هستند که دارای ارزش تاریخی بوده و قدمت بیشتر اشیاء هزاره اول پیش از میلاد و برخی اوایل دوره اسلامی تخمین زده‌شده است.

فضلی افزود: با کمک هموطنان و اشراف اطلاعاتی یگان حفاظت استان و همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی، شرایط برای فعالیت و حضور دلالان اشیای عتیقه بسیار سخت و نا امن شده است و تمام تلاش همکاران یگان حفاظت استان حفظ میراث ملی کشور برای آیندگان است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

به گزارش بویین امروز به نقل از ایرنا تاکنون ۶۲ اثر میراث ناملموس، ۷۷۶ اثر غیرمنقول تاریخی اعم از بنا و تپه و ۲۸ اثر منقول تاریخی (اشیا) استان زنجان در فهرست میراث ملی ثبت ‌شده است.