ماجرای ساخت‌وساز غیرقانونی ۱۱ واحد تولیدی در شهرک چرم‌سازی قزوین به کجا رسید؟
ماجرای ساخت‌وساز غیرقانونی ۱۱ واحد تولیدی در شهرک چرم‌سازی قزوین به کجا رسید؟

– اخبار استانها – علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: موضوع ساماندهی شهرک صنعتی چرم‌سازی سال ۹۵ در مجموعه استانداری مطرح شد، نهایتا در سال ۹۶ منطقه‌ای برای این شهرک تخصیص دادیم و بنا شد هیچ‌گونه توسعه‌ای در این منطقه موسوم به “محدوده سال ۹۶” اتفاق نیافتد. وی افزود: ۱۱ […]

– اخبار استانها –

علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: موضوع ساماندهی شهرک صنعتی چرم‌سازی سال ۹۵ در مجموعه استانداری مطرح شد، نهایتا در سال ۹۶ منطقه‌ای برای این شهرک تخصیص دادیم و بنا شد هیچ‌گونه توسعه‌ای در این منطقه موسوم به “محدوده سال ۹۶” اتفاق نیافتد.

وی افزود: ۱۱ واحد تولیدی خارج از محدوده سال ۹۶ که اکنون در حال تولید و بهره‌برداری هستند بدون مجوز اقدام به دیوارکشی و ساخت‌وساز غیر مجاز کرده‌اند و جالب این است که طی بازدیدهایی که از منطقه داشتیم، این واحدهای متخلف از خدمات آب‌ و برق نیز بهره‌مند بودند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: سوال اینجاست که چگونه تعداری از این ۱۱ واحد متخلف در شهرک چرم‌سازی قزوین خدمات دریافت می‌کنند که موضوع را برای بررسی به سازمان‌های ذی‌ربط ارجاع دادیم‌.

فرخزاد با اشاره به آخرین مصوبات شورای ساماندهی شهرک صنعتی چرم‌سازی استان قزوین تصریح کرد: این ۱۱ واحد تولیدی که عموما جواز تاسیس دارند به عنوان طرح توسعه شهرک در نظر گرفته می‌شوند.

وی ادامه داد: واحدهایی که جواز تاسیس دارند و دیوارکشی هم کرده‌اند به شراط طی کردن مراحل قانونی کمیسیون تبصره۱ ماده۱، کارگروه زیربنایی و شورای برنامه‌‌ریزی و پرداخت عوارض‌های دولتی و قانونی جزو محدوده توسعه خواهند شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: متاسفانه تقریبا هیچکدام از واحدهای فعال در محدوده سال ۹۶ عوارض‌های تبصره۱ ماده۱ را پرداخت نکرده‌اند که گویا مشکلاتی در تشکیل پرونده وجود داشته که مساعدت سازمان سازمان صمت جهت صدور مجوزهای لازم را می‌طلبد.

ضرب‌الاجل معاون عمرانی استاندار قزوین برای ساماندهی شهرک چرم‌سازی‌تولیدکنندگان کفش زمین گیر شدند/ بحران صنعت چرم سازی کشور با صادرات دام زندهآزادراه آبیک ـ چرمشهر با دستور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

فرخزاد با تاکید بر اینکه توسعه آتی شهرک فقط منوط به این است که محدوده دقیق شهرک صنعتی را به صورت مصوب داشته باشیم، افزود: مالکان واحدها باید اسناد مالکیت خود را به شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه دهند که براساس قانون تعریف شده، طی ۴ ماه آینده مراحل قانونی تاسیس شهرک چرم‌سازی انجام شود.

وی عنوان کرد: طرح آمایش سرزمین و طرح منطقه‌ای در مصوباتی که در طرح آمایش داشتیم، هیچکدام برای برای توسعه منطقه موافق نیستند لذا به متقاضیان طرح توسعه، شهرک‌های آراسنج و خرمدشت را پیشنهاد می‌دهیم.