تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در استان مرکزی/احتمالا کرونای انگلیسی به تمام نقاط استان رسیده
تزریق مرحله دوم واکسن کرونا در استان مرکزی/احتمالا کرونای انگلیسی به تمام نقاط استان رسیده

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تزریق دومین مرحله از واکسن ویژه کادر درمان، اظهار کرد: در مرحله دوم، ۸۹۰ دز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص یافت که تماما برای کادر درمان، پرسنل ICU، مراقبت های ویژه تزریق شد و در مرحله بعد مابقی بخش درمانی، […]

دکتر سید محمد جمالیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تزریق دومین مرحله از واکسن ویژه کادر درمان، اظهار کرد: در مرحله دوم، ۸۹۰ دز واکسن به دانشگاه علوم پزشکی اراک اختصاص یافت که تماما برای کادر درمان، پرسنل ICU، مراقبت های ویژه تزریق شد و در مرحله بعد مابقی بخش درمانی، کادر بهداشت، سالمندان و جانبازان مشمول تزریق واکسن خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول واکسیناسیون ۱۰۱ نفر و این مرحله نیز ۸۹۰ نفر واکسن را دریافت کردند، گفت: واکسن های تزریق شده تماما روسی بوده است و واکسن های چینی نیز در حال ورود به کشور هستند که با ورود آنها به کشور، مطابق دستوالعمل کمیته ملی، تزریق انجام می شود.

جمالیان تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه عوارض و عواقبی ناشی از تزریق واکسن در بین کادر درمان دریافت کننده گزارش نشده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت استان در ارتباط با شیوع کرونای انگلیسی، تصریح کرد: احتمالا این نوع کرونا در استان منتشر شده است چراکه در شهرستان ها خمین، شازند، تفرش، اراک، ساوه شناسایی شده است و البته این موارد شناسایی شده در واقع مواردی است که به صورت تصادفی از بین نمونه های انتخاب شده مشاهده شده و احتمال اینکه سایر شهرستان ها درگیر شده باشند نیز وجود دارد. در واقع این شرایط زنگ خطر بزرگی است که مردم باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار جدی و حساس باشند.

جمالیان با اشاره به اینکه تعطیلات نوروز نزدیک است و قطعا با رعایت پروتکل ها می توان ایامی بدون محدودیت و ممنوعیت را پشت سر گذاشت، اضافه کرد: در بین موارد شناسایی شده از کرونای انگلیسی هنوز اطلاعات معناداری یافت نشده است که نشان از کاهش سن ابتلا باشد و در واقع موارد شناسایی شده در گروه های مختلف سنی بوده اند.

انتهای پیام