حضور فرماندهان قزوینی در عملیات خیبر
حضور فرماندهان قزوینی در عملیات خیبر

امیر عبادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عملیات خیبر اولین عملیات آبی خاکی کشور بود، اظهار کرد: در گردان امام رضا(ع) در عملیات خیبر شرکت و در مرکز استقرار لشکر علی بن ابیطالب (ع) حضور پیدا کردیم؛ مهدی شالباف من را در حسینیه دید و گفت تازه از شناسایی آمده و قرار است […]

امیر عبادی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه عملیات خیبر اولین عملیات آبی خاکی کشور بود، اظهار کرد: در گردان امام رضا(ع) در عملیات خیبر شرکت و در مرکز استقرار لشکر علی بن ابیطالب (ع) حضور پیدا کردیم؛ مهدی شالباف من را در حسینیه دید و گفت تازه از شناسایی آمده و قرار است یک عملیات مهم انجام دهند؛ به من گفت آیا آمادگی داری در این عملیات حضور پیدا کنی و من در پاسخ اعلام آمادگی کردم.

وی در خصوص عملیات خیبر ادامه داد: شهید زین‌الدین فرمانده لشکر علی بن ابیطالب (ع) فرماندهی این عملیات را بر عهده داشت و شهید حسن‌پور قائم مقام لشکر علی بن ابیطالب (ع) مسئول عملیاتی این عملیات بود. در لشکر علی بن ابیطالب (ع) فرج‌الله فصیحی رامندی فرمانده گردان حضرت رسول (ص) و مهدی شالباف فرمانده گردان امام رضا (ع) از فرماندهان قزوینی حاضر در این عملیات بودند.

این رزمنده تصریح کرد: پنجم یا ششم اسفندماه بود که به جزایر مجنون رفته و قرار شد بر قایق‌های پلاستیکی سوار و وارد جزیره شویم؛ عملیات خاصی بود و با توجه به نیزارهای جزایر عده‌ای از بومیان منطقه آن‌ها را قطع کرده بودند تا علاوه بر ایجاد آبراه، نیزارها مانع حرکت قایق‌ها نشود.

وی عنوان کرد: از پل‌های نفربر وارد منطقه شدیم و به طرف جزایر مجنون رفتیم و تا عصر در منطقه بودیم و شب به خط زدیم؛ شرایط خیلی دشوار بود و عده‌ای از دسته‌ها در آبراه‌ها گم شده بودند، اولین دسته‌ دشمن را متوجه خود کرده بود و در پی آن دشمن بر روی جزایر آتش می‌ریخت به همین دلیل قایق شهید صنعتکار سوراخ شد و با تجهیزات به داخل آب فرو رفت که شهید زین‌الدین برای نجات آنان قایق فرستاد.

عبادی اشاره کرد: در همان شب آبراه اصلی را گم کردیم، مجبور شدیم به عقب برگردیم و صبح با بلدچی جدید وارد جزایر شمالی شدیم؛ گردان حضرت رسول(ص) به فرماندهی فرج‌الله فصیحی رامندی نیز وارد جزایر جنوبی شده بود.

حتی یک وجب خاک به یغما نرفت

وی متذکر شد: آنچه که نسل جوان باید بداند این است که در سال‌های نخست پیروزی انقلاب، در یک جنگ تحمیلی تمام دنیا به سمت انقلاب و ایران حمله کردند و ما برای دفاع از این آب و خاک ۲۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم.

این رزمنده اظهار کرد: یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی صدام با حمایت غرب و شرق به ایران حمله کرد و ما تکلیفی به جز مقابله و ایستادگی نداشتیم و در این جنگ حتی یک وجب از خاک کشور را به دشمن نداریم و این در حالی است که در طول تاریخ در جنگ‌های بی‌شماری که اتفاق افتاده بود و سرزمین‌هایی مانند کوه‌های آرارات، افغانستان، شمال شرقی کشور، ارمنستان و آذربایجان را از دست داده بودیم.

وی یادآور شد: نسل جوان شرایط آن روزها را درک نکرده و دشمن نیز تلاش دارد با تحریف، انقلاب اسلامی را مقصر جنگ نشان دهد درحالی که دشمن با بمباران مراسم عروسی‌ هم‌وطنانمان را در شهرهای مرزی به عزا تبدیل می‌کرد و بعد از ۸ سال تمام کشورهای دنیا اعلام کردند که ایران آغاز کننده جنگ نبوده است.

عبادی گفت: با کمک رزمندگان توانستیم از دامی که دشمنان برای ما پهن کرده بودند سربلند بیرون بیاییم و شهیدان علیمردانی، مسعود پرویز، حسین حدادی، سیدجوادی و اکبری رضایی از جمله فرماندهان قزوینی بودند که در هشت سال دفاع مقدس جانفشانی کردند.

وی عنوان کرد: واقعیت این است که جوانان و نوجوانان با تاریخ دفاع مقدس آشنا نیستند باید بگوییم که متوسط سن رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ۲۰ سال بود اما دفاعی مقدس را رقم زدند که هر چقدر درباره آن مطلب بنویسیم و سخن بگوییم کم گفته‌ایم.

این رزمنده در پایان سخنانش بیان کرد: جوانان در دهه ۶۰ بر اساس آموزه‌های دینی و به رهبری امام خمینی (ره) که مرجع تقلید جامع‌الشرایط بودند به وظیفه اسلامی، انسانی، میهنی و شرعی خود عمل کردند و مجاهدتی را رقم زدند که نقطه عطف تاریخ شد. نسل جوان باید بداند که رزمندگان به تکلیف خود عمل کردند و در مقابل دشمنان ایستادند و اینکه عمل به آموزه‌های دینی و شرعی مدال افتخار دفاع مقدس است.

انتهای پیام