الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده/ با مزدوران داخلی مذاکره نمی کنیم
الحوثی: هیچ ابتکارعمل جدی برای صلح مطرح نشده/ با مزدوران داخلی مذاکره نمی کنیم

به گزارش بویین امروز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در سخنانی درباره امکان گفت‌وگو با شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات اظهار کرد: انصارالله تنها با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز مذاکره خواهد کرد؛ چراکه آنها […]

به گزارش بویین امروز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران برجسته جنبش انصارالله در سخنانی درباره امکان گفت‌وگو با شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات اظهار کرد: انصارالله تنها با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز مذاکره خواهد کرد؛ چراکه آنها تصمیم گیرنده هستند و ما با مزدوران داخلی تحت امر آنها مذاکره‌ای نخواهیم کرد.

وی افزود: ما با این مزدوران گفت‌وگو نخواهیم کرد بلکه با حامیانشان گفت‌وگو می‌کنیم و ما این را در سند جامع حل و فصل بحران یمن مطرح کردیم. این گروه‌ها طبق دیکته‌های امارات و عربستان فعالیت می‌کنند.

الحوثی گفت: کسی که برای ملت و میهنش بجنگد متجاوز را نخواهد پذیرفت که سرباز جنگنده خارجی باشد و به عبارت دیگر به عقیده ما آنها صاحبان اصلی تصمیم‌گیری نیستند تا در این باره صحبت شود.

وی همچنین تأکید کرد: تا امروز هیچ ابتکار عملی جدی برای صلح در یمن مطرح نشده است و با تمامی ابتکار عمل‌های پیشنهادی انصارالله نیز مخالفت شده است.

الحوثی در بخش دیگری از اظهاراتش بر توقف تجاوز و محاصره یمن پیش از آغاز مذاکرات صلح تأکید کرد.

وی ادامه داد: انصارالله آماده جنگ و ادامه درگیری است اما ما موافق صلح هستیم. همه مسائل قابل حل و فصل کردن از طریق مذاکرات صلح است.

رهبر انصارالله درباره درگیری‌ها در مأرب نیز تصریح کرد: نبرد در مرزهای مأرب موضوع جدیدی نیست و این نبرد از زمان آغاز عملیات ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن تا بدین لحظه ادامه داشته است.

وی افزود: دشمنان یمن تلاش دارند چنین وانمود کنند که عملیات مأرب جدای از جنگ یمن است و این ارتش و کمیته‌های مردمی هستند که ابتدائا به مأرب حمله کرده‌اند، در حالی که نیروهای دولت صنعاء تلاش دارند مأرب را از اشغال ائتلاف سعودی آزاد کنند. مشخص است که اماراتی‌ها و عربستانی‌ها از همان روز اول درگیری‌های مأرب را رهبری کردند و امروز نیز همینگونه است.

انتهای پیام