دیپلمات ارشد روس: شورای حکام قطعنامه ابلهانه را تصویب نکند
دیپلمات ارشد روس: شورای حکام قطعنامه ابلهانه را تصویب نکند

به گزارش بویین امروز به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف ساعاتی پیش در توییت‌هایی به بررسی برنامه هسته‌ای ایران در جلسات جاری شورای حکام پرداخت و نوشت: حکام آژانس در جلسات جاری با یک چالش بزرگ مواجهند. آن‌ها می‌توانند در تقویت نظام عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و برقراری برجام مشارکت کرده یا آنکه تصمیم […]

به گزارش بویین امروز به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف ساعاتی پیش در توییت‌هایی به بررسی برنامه هسته‌ای ایران در جلسات جاری شورای حکام پرداخت و نوشت: حکام آژانس در جلسات جاری با یک چالش بزرگ مواجهند. آن‌ها می‌توانند در تقویت نظام عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و برقراری برجام مشارکت کرده یا آنکه تصمیم بگیرند با آزمون‌های سیاسی پر مخاطره مخالفتی نکنند. تصمیم با حکام است.

وی به اعضای شورا توصیه کرد: اگر نمی خواهید که مسئول یک بحران بین‌المللی شناخته شوید از اقدام‌های شتاب‌زده پرهیز کنید. فرصتی به دیپلماسی بدهید.

وی در توییتی دیگر تصریح کرد: منظور از «آزمون سیاسی پرمخاطره» تصویب یک قطعنامه ابلهانه است که دورنمای برقراری برجام را در زمانی که این اقدام بسیار ممکن شده، تضعیف می‌کند.

اولیانوف دیروز (۱۲ اسفند) نیز توییت کرده بود: نکته مهم و اصلی در نشست کنونی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که آیا بحث‌های این نشست به رفع تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند یا آن را تشدید خواهد کرد.

وی ادامه داد: پاسخ به این پرسش را دو روز بعد خواهیم دانست.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین تصریح کرد: در هر صورت روسیه به‌طور فعالانه برای سناریوی نخست (رفع تنش‌ها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران) تلاش می‌کند.

نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه آغاز شد و تا روز جمعه ادامه خواهد یافت.

رسانه‌ها خبر داده‌اند که دیپلمات‌های آمریکایی پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توزیع کردند که اعتراض آمریکا را بیان می‌کند و از ایران می‌خواهد به طور کامل با بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

ایران نیز در نامه‌ای به اعضای آژانس اعلام کرده که تصویب قطعنامه توبیخی علیه تهران را «غیر سازنده» می‌داند و آن را به مثابه پایان بیانیه مشترک ۲۱ فوریه بین جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارزیابی می‌کند.