جوان‌مردی ویژگی بارز جامه باستانی کار است/ چشم امیدمظلومان به جوانمردان است
جوان‌مردی ویژگی بارز جامه باستانی کار است/ چشم امیدمظلومان به جوانمردان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی برگزار شد، اظهار کرد: شما عزیزان شاگردان مکتب افکار و اندیشه‌های امیرالمؤمنین(ع) هستید و همه ما به هر میزانی که ظرفیت داریم از اقیانوس معارف امام علی(ع) بهره‌مند می‌شویم. وی تصریح […]

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار تعدادی از پیشکسوتان و پهلوانان ورزش باستانی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی برگزار شد، اظهار کرد: شما عزیزان شاگردان مکتب افکار و اندیشه‌های امیرالمؤمنین(ع) هستید و همه ما به هر میزانی که ظرفیت داریم از اقیانوس معارف امام علی(ع) بهره‌مند می‌شویم.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف امیرالمؤمنین این بوده که دروغ و ظلم در جایی دیده نشود و مظلومیت در مظلومیت باقی نماند و ظالم افسارگسیخته نشود و زمینه‌ای فراهم آید که همه با معرفت خداوند زندگی کنند و خداوند را بندگی کرده و آزاده و حر باشند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: امام علی(ع) تلاش می‌کردند تا جامعه قرآنی باشد و یتیمان به جای آنکه مورد ترحم قرار گیرند، اکرام شوند و اگر یک یهودی نیز در جامعه اسلامی زندگی می‌کند، در احترام و امنیت کامل باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه ویژگی بارز جامه باستانی کار، روح جوانمردی است، عنوان کرد: طیب رضایی یکی از جوانمردانی بود که حاضر نشد در قبال پیشنهادات مالی شاه، دست از حمایت امام خمینی(ره) بردارد و تا پای جان از انقلاب حمایت کرد و این مهم در قاموس دین همان جوانمردی است.

وی ابراز کرد: جوانمردی مهمترین شاخصه ورزشکاران باستانی است و امروز به روح جوانمردی بسیار احتیاج داریم و هر مظلوم و گرسنه‌ای در عالم چشم امیدش به جوانمردان است و می‌باید تلاش کنیم روح جوانمردی بیش از پیش در جامعه نشر پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: کسانی که هر پولی را می‌خورند، هر حرفی را می‌زنند و پای هر قراردادی را امضا می‌کنند، بوی جوانمردی را احساس نکرده‌اند اما کسانی که هر کجا هستند حق می‌گویند و دشمن ستمگران و یاور مظلومان هستند، جوانمرد محسوب می‌شوند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مهربانی و عدالت یکی از درهای ورودی به اسلام است و یکی از درهای پرترافیک ورود به اسلام، جوانمردی است و آدم‌هایی که این روحیه را از مسلمانان می‌بینند، به اسلام گرایش می‌یابند و این مهم از ویژگی‌های باستانی‌ کاران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: خدا در خصوص پیامبر(ص) فرموده که اخلاق تو بسیار بزرگ است و ایشان استاد امیرالمؤمنین است و همه شما عزیزان شاگردان رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) هستید و به همین خاطر روح جوانمردی در شما عزیزان دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: سردار سلیمانی‌ها همه جانبه الگوی خود را امیرالمؤمنین قرار دادند و اینها راه را برای ما روشن کرده است که چگونه عمل کنیم.

انتهای پیام/