پروتکل‌شکنی در سفرهای استانی مسئولان به قزوین مردم را دلسرد می‌کند‌
پروتکل‌شکنی در سفرهای استانی مسئولان به قزوین مردم را دلسرد می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قزوین،  پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه هفته‌ای با تعداد فوتی کم را گذراندیم و پیک خطرناک شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی را با همکاری خوب مردم پشت […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  قزوین،  پیمان نامدار در جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در استان قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه هفته‌ای با تعداد فوتی کم را گذراندیم و پیک خطرناک شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی را با همکاری خوب مردم پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: از هفته گذشته ۳ مرکز تنفسی با حضور متخصص‌های داخلی، ریه و عفونی در بیمارستان‌های ولایت، بوعلی و تامین اجتماعی شکل گرفته و از مردم تقاضا دارم با کوچک‌ترین علائم کووید-۱۹ علاوه بر مراکز ۱۶ ساعته غربالگری به این مراکز مراجعه کنند و با تشخیص زودهنگام جلوی گسترش بیماری را بگیرند.

نامدار تصریح کرد: ویروس جهش یافته ووهان چین نیز بیشتر جوان‌ترها را درگیر می‌کند و تمام تلاش ما بر این است که واکسیناسیون در کمیته استانی با یک شرایط منطقی و بر حسب اولویت‌های نیاز تقسیم شود.

این مقام مسئول گفت: امروز اعلام شد که ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دوز واکسن سبد کواکس بین امروز یا فردا وارد کشور می‌شود به علاوه ۲۵۰ هزار واکسن هم از شرکت سینوفارم وارد می‌شود که با این شرایط واکسیناکسیون در روزهای آتی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نامدار ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته ۱۰۰۰ دوز واکسن از وزارت‌خانه دریافت کردیم که طبق پروتکل دریافت واکسن فاز اول واکسن به کارکنان ICU بیمارستان‌های کرونایی تزریق می‌شود، ۸۰ مورد به جانبازان شیمیایی بالای ۵۵ درصد، حدود ۱۵۰ مورد به سالمندان ساکن مجتمع‌های نگهداری سالمندان و حدود ۴۵۰ دوز به مراکز معاینه بیماران کرونایی تعلق می‌گیرد.

وی عنوان کرد: قبول داریم که سفر هر یک از مقامات کشوری به قزوین دستاوردهای بی‌شماری را برای استان به دنبال دارد اما باید توجه کنیم که در بازدیدها و جلسات نباید شیوه‌نامه‌های بهاداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فراموش شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با اشاره به سفر امروز وزیر صمت به استان قزوین گفت: پروتکل‌شکنی در سفرهای استانی مسئولان به قزوین مردم را دلسرد می‌کند.

نامدار در ادامه اشاره به آخرین آمار و وضعیت شیوع بیماری کرونا در قزوین گفت: ۵۶ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته در قزوین شناسایی شده و با ۴۰ مورد بستری جدید بستری‌ها به ۲۰۲ مورد رسید همچنین متاسفانه ۳ مورد فوتی داشتیم و ۲۲ نفر نیز از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود:طبق رنگ‌بندی‌های موجود کماکان تاکستان، قزوین، آبیک، البرز در وضعیت زرد قرار دارند و آوج آبی است؛ روستای حسین آباد نیز پس از قرنطینه کامل و آگاهانه با همکاری دستگاه‌های متولی شرایط مطلوبی دارد لذا اگر همین تجربه رعایت پروتکل‌ در روستای حسین‌آباد به کل استان تسری یابد قطعا کرونا را به یاری خدا هر چه زودتر شکست خواهیم داد.

انتهای پیام/ش