وزیر صنعت: در دوران تحریم یک روز هم تولید تعطیل نشد‌
وزیر صنعت: در دوران تحریم یک روز هم تولید تعطیل نشد‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا رزم‌حسینی بعدازظهر امروز در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، گفت: داخلی‌سازی صنایع پیشرفته و های‌تک امروز مهم‌ترین رویکرد ما در حوزه صنعت و جهش تولید است و ما این کار را با اتکا به […]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علیرضا رزم‌حسینی بعدازظهر امروز در دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین صورت گرفت، گفت: داخلی‌سازی صنایع پیشرفته و های‌تک امروز مهم‌ترین رویکرد ما در حوزه صنعت و جهش تولید است و ما این کار را با اتکا به خودباوری شکل‌ گرفته در جوانان متخصص ایرانی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد دلاری کرونا به اقتصاد جهانی گفت: با وجود همه دشمنی‌ها و تحریم‌های بین‌المللی تولید در ایران حتی برای یک روز هم متوقف نشد و امروز علاوه بر رشد تولید واحد‌های صنعتی ما در رکود ناشی از کرونا هم دست به صادرات می‌زنند و تعداد واحدهای صنعتی فعال ما امروز حتی بیشتر از دوران قبل از کروناست.

رزم‌حسینی تبدیل ایران به قطب صادرات فولاد در منطقه را یکی از دستاوردهای بزرگ صنعتی و اقتصادی کشور دانست و افزود: در شرایط جنگ اقتصادی پیشرفت ما در حوزه پتروشیمی چشمگیر و خیره‌کننده بوده و در لوازم خانگی هم با قطع واردات محصولات مشابه شاهد جهش تولید و صادرات هستیم.

لزوم استفاده از تولید برای محرومیت‌زدایی

وزیر صمت خودباوری جوانان را رمز جهش تولید و صنعت در کشور دانست و گفت: تلاش می‌کنیم تا با هدایت طرح‌های تولیدی به مناطق محروم و حاشیه‌نشین علاوه بر ایجاد اشتغال و رفع نیازهای جامعه به کالا در جهت محرومیت‌زدایی هم پیشرفته و مردم این نواحی را از نظر اقتصادی توانمند و خوداتکا کنیم.

رزم‌حسینی با تاکید بر ضرورت اتحاد بین مدیران دولتی و حاکمیتی برای رفع موانع تولید افزود:‌ برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی همه نیروهای انقلاب فارغ از هر گونه گرایش سیاسی و جناحی باید پشت سر مقام معظم رهبری برای جهش تولید و اشتغال کوشش کنند.

وی ادامه داد:‌ توسعه متوازن منطقه‌ای از طریق سوق دادن صنایع و واحدهای صنعتی به ویژه در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری به سمت روستاها صورت می‌گیرد و این گونه است که توزیع عادلانه ثروت در نواحی مختلف کشور اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/ش